Universal 1.1

Universal 1.1

Dudek Paragliders

Dostępność: Dostępny nie wcześniej niż za 2 tygodnie

Czas wysyłki: od 10 do 21 dni

Koszt wysyłki: od 25 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: Gwarancja Producenta

Rozmiar
Kolory paralotni

Cena: 13 290 zł

Raty Santander
Raty
iRaty
Ilość:
-+
szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Universal 1.1 jest odświeżoną wersją poprzednika, z ulepszonymi taśmami nośnymi i od nowa zaprojektowaną kolorystyką w palecie czterech żywiołów. Tkaninę Dominico zastąpiliśmy Porcherem i zmieniliśmy kolory linek (wg standardów PMA). Zmodernizowaliśmy oprzyrządowanie taśm nośnych, upraszczając ich konstrukcję, przez co są bardziej przejrzyste i wygodniejsze w użytkowaniu. Podstawowe parametry skrzydła nie zmieniły się.

Przy projektowaniu i konstruowaniu Universala wykorzystaliśmy nasze wieloletnie doświadczenie i najnowsze technologie. Skrzydło posiada certyfikaty EN i LTF w klasie B, oraz dopuszczenia DGAC (dokumenty są w trakcie wystawiania).

Grupa docelowa:

Universal 1.1 jest przeznaczony dla początkujących i rekreacyjnych pilotów latających:

  • wyłącznie swobodnie (którzy chcą korzystać z dobrodziejstw umiarkowanej samostateczności)
  • przeważnie swobodnie, czasem z napędem
  • zarówno z napędem jak i swobodnie 
  • przeważnie z napędem, czasem swobodnie
  • wyłącznie z napędem (którzy docenią lepszą ekonomię, łatwiejszy start i przyjemniejsze sterowanie niż w skrzydłach typowo paramotorowych, jak np. Synthesis2) 

Rozwiązania konstrukcyjne skrzydła:

W Universalu 1.1 zastosowaliśmy wiele sprawdzonych i kilka nowatorskich rozwiązań mających na celu poprawienie komfortu latania i uzyskanie lepszych parametrów lotnych.

FET - Flexi Edge Technology

Universal 1.1 został wykonany w technologii Dudek Flexi Egde. Precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienia z laminowanej tkaniny z dodatkowo wszytymi syntetycznymi rdzeniami, które w znaczący sposób poprawiają jakość startu oraz chronią przed deformacją podczas lotu z dużymi prędkościami.

CSG - Canopy Shape Guard

Zespół rozwiązań o nazwie CSG (Canopy Shape Guard) doskonale usztywnia skrzydło na całej jego rozpiętości, praktycznie eliminując poprzeczną pracę czaszy.

CSG stoi na straży trzech kluczowych czynników:

Formuje czaszę w taki sposób, aby otrzymała kształt jak najbardziej zbliżony do projektowanego oraz zapewnia równomierny rozkład naprężeń. Brak dbałości o te elementy skutkowałby nieregularną, nadmiernie baloniastą powierzchnią skrzydła (niestety nadal dość często obserwowane zjawisko, nawet u 'renomowanych' producentów).

CSG stabilizuje kształt czaszy w czasie lotu. Żaden pilot nie lubi skrzydła pracującego jak harmonia, tym bardziej że dotkliwie psuje to jego osiągi.

CSG zapewnia także długowieczność paralotni. W mniej zaawansowanych konstrukcjach przeciążenie okupione jest dość szybko pojawiającymi się deformacjami - najbardziej niebezpieczne mogą być te, które objawiają się jako fałdy biegnące po górnej powierzchni pomiędzy rzędami linek od jednego do drugiego stabilizatora. W Universalu możliwość pojawienia się takich deformacji została praktycznie wyeliminowana.

Na CSG składa się szereg rozwiązań:

  • VSS (V-shaped Supports) - gęsto rozmieszczone wsparcia diagonalne podpierają każde żebro z obu stron (w większości skrzydeł są stosowane wsparcia jednostronne), a ich rozmiar, kształt i miejsce zastosowania, zapobiegają powstawaniu poprzecznych wybrzuszeń, co ma ogromne znaczenie dla zapewnienia laminarnego opływu profilu (szczególnie ważne przy dużych prędkościach).
  • RSS (Reinforcing Strap System) - niezależny od baloningu system wzmocnień na dolnej powierzchni, wzmacniający i usztywniający całą konstrukcję skrzydła.
  • OCD (Optimized Crossports Design) - specjalnie dopasowane kształtem i optymalnie rozmieszczone pomiędzy liniami naprężeń otwory w żebrach.
  • CCS (Closed Cell Structure) - system zamkniętych cel, rozmieszczonych w odpowiednio dobranych miejscach. Utrudniający ujście powietrza z wnętrza a zarazem ułatwiający ponowne napełnienie komór i szybszy powrót do pierwotnego kształtu w przypadku wystąpienia podwinięcia

Jedyną wadą CSG jest nieznaczny wzrost wagi skrzydła spowodowany większą materiałochłonnością, za którą kryje się zwiększona pracochłonność (i oczywiście ogólne koszty). W zamian jednak otrzymujemy bezkompromisowy produkt o jakości i walorach użytkowych na najwyższym poziomie, a przede wszystkim zachowujący swoje parametry i osiągi przez bardzo długi czas.

Laser Technology

Skrzydło jest produkowane w technologii wykorzystującej możliwości precyzyjnego laserowego plotera tnącego. Całość produkcji odbywa się w Polsce pod ścisłą kontrolą konstruktora co zapewnia najwyższą europejską jakość wykonania.

Tkaniny

Na górnej powierzchni zastosowaliśmy tkaninę firmy Porcher o gramaturze 41 g/m2, natomiast na dolnej 34g.

Przegrody wewnętrzne wykonane są z Dominico Tex Hard 40 g/m2. 

Na wzmocnienia punktów nośnych i usztywnienie natarcia zastosowaliśmy tkaninę Porcher o nazwie SR-Scrim.

Olinowanie

Wszystkie linki Universala 1.1 posiadają kolorowy oplot poliestrowy, okrywający znajdujący się wewnątrz rdzeń. Ze względu na małą liczbę linek zapewniliśmy ich odpowiednią wytrzymałość, stosując linki z brązowym rdzeniem wykonanym z włókien typu Technora. Takie rozwiązanie zapewnia dużą wytrzymałość i małą rozciągliwość linek. Kolory linek zgodne są ze standarde PMA

Elementy metalowe

Wszystkie deltki łączące linki z taśmami nośnymi są wykonane z polerowanej stali nierdzewnej, która zapewnia doskonałą wytrzymałość i trwałość oraz jest odporna na korozję. Stosujemy wyłącznie atestowane deltki firmy Peguet.

ACS - Auto Cleaning Slots

Na końcach skrzydła dodatkowo zastosowaliśmy otwory czyszczące ACS, które umożliwiają automatyczne opróżnianie końców skrzydła z gromadzących się tam nieczystości.

Funkcjonalne taśmy nośne:

ALC+ Universal wyposażany jest w nową wersję alternatywnego systemu sterowania. ALC+ jest wydajniejsze i działa bardziej proporcjonalnie, przez co sterowanie wydaje się przebiegać łagodniej. System pozwala na agresywne zakręty nawet na pełnej prędkości, bez nadmiernej ingerencji w samostateczność profilu. Ma to szczególne znaczenie w większych rozmiarach skrzydeł, gdzie bez odpowiednich rozwiązań problemem są duże siły na sterówkach i mała zwrotność.

Elementem sterującym w nowej wersji Universala jest niewielki uchwyt TST, mocowany na magnesy. System został uporządkowany aby zminimalizować możliwość splątania się z taśmami lub innymi elementami. W razie potrzeby można używać wyłącznie podstawowego uchwytu sterowniczego ignorując uchwyt TST (co czyni go nieaktywnym).

 

TEA (Torque Effect Adjuster) Rozwiązanie pozwalające na eliminację efektu znoszenia paralotni w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu śmigła. Stopień działania TEA można regulować. Proste w użyciu, pewne w działaniu i łatwe do wyłączenia.

ELR (Easy Launch Riser) System łatwego startu. Jest to specjalnie wyodrębniona taśma A (z żółtą obszywką),

Speed System

Speed oddziaływuje na taśmy A, B i C, jego użycie zapewnia przyspieszenie o ok. 7 km/h. Wyposażony jest w łożyskowane bloczki (zobacz niżej) i specjalnie dobraną linkę. Linka speeda jest wykonana z nowego materiału o gęstym splocie, nie strzępi się, jest grubsza, nierozciągliwa i bardzo dobrze współpracuje z nowym bloczkiem.

Universal w rozmiarze 34 nie posiada speed systemu.

Easy Catch - wygodna belka speed systemu

Belka przyspieszacza “Easy Catch" jest lekarstwem dla tych, którym problemy sprawia uchwycenie uciekającego w tył strzemienia. Belka jest tak skonstruowana, że strzemię to odchylone jest zawsze do przodu, pod kątem w stosunku do linek. Wykonana jest niezwykle solidnie, co gwarantuje jej długą żywotność.

Łożyskowane bloczki

Jako pierwsi na świecie w skrzydłach PPG zastosowaliśmy trwałe łożyskowane bloczki do zminimalizowania tarć linek (sterowniczych i speeda). Obecnie wykorzystujemy Dudek Smart Pulley własnej konstrukji. 

Dwa poziomy miejsc mocowania bloczków sterowniczych pozwalają dostosować się do wysokości podwieszenia.

TCT - wygodne, uniwersalne uchwyty sterownicze Oprócz nowoczesnego wyglądu wyposażone są w krętliki, Easy Keeper (system mocowania wykorzystujący silne magnesy neodymowe) oraz TCT (Triple Comfort Toggle) - to rozwiązanie pozwala używać uchwytu w wersji ze sztywną rączką, półsztywną, lub miękką.

EK - Easy Keeper to nasz autorski system mocowania uchwytów do taśm nośnych, wykorzystujący silne magnesy neodymowe. Sprawia, że sterówki pewnie trzymają się taśm, a odczepianie i mocowanie przebiega łatwo i płynnie. Pozwala to na bezproblemowe mocowanie uchwytu sterowniczego do taśm w czasie lotu, w chwilach gdy jest on nieużywany, minimalizując w ten sposób zagrożenie wciągnięcia sterówki przez wirujące śmigło.

Miejsce mocowania magnesu na taśmach jest regulowane.

Trymery Trymer zapewnia możliwość regulacji prędkości w 70% zakresu, a speed-system 30%. Składa się z klamry i taśmy w czerwonym kolorze z odpowiednią podziałką. Taśma jest zaprojektowana w taki sposób, aby w przypadku zużycia lub zniszczenia możliwa była jej prosta i szybka wymiana.

  

Universal-1.1-weight-ranges.png

 


Universal 1.1- specyfikacja techniczna

 Universal 1.1 – rozmiar 23 25.5 28 31 34
Certyfikacja  EN/LTF B  EN/LTF B  EN/LTF B EN/LTF B
Dopuszczenie – Identyfikacja ULM alt alt alt alt alt
Liczba cel 50 50 50 50 50
Powierzchnia w rozłożeniu [m2] 23.00 25.50 28.00 31.00 34.00
Powierzchnia w rzucie [m2] 19.83 21.98 24.14 26.72 29.31
Rozpiętość w rozłożeniu [m] 10.83 11.40 11.95 12.57 13.17
Rozpiętość w rzucie [m] 8.71 9.17 9.61 10.11 10.59
Wydłużenie w rozłożeniu 5,10
Wydłużenie w rzucie 3,83
Prędkość opadania [m/s] min = 1,1
Prędkość postępowa* [km/h] min = 23; trim = 37-52; max = 57 (+/- 3 km/h)*
Najdłuższa cięciwa [mm] 2612 2751 2882 3033 3176
Najkrótsza cięciwa [mm] 601 633 663 698 731
Długość linek z taśmami nośnymi [m] 6.82 7.18 7.53 7.92 8.29
Łączna długość linek [m] 344.01 362.82 380.74 401.20 420.70
Masa startowa PPG/PPGG*** [kg] 60-95 70-115 90-140 110-170 135-215
Masa startowa PG** [kg] 60-75 70-95 90-115 110-140 (135-170)
Dystans między taśmami [cm] 42 46 46 46 45-60
Waga skrzydła [kg] 5.6 5.95 6.4 6.85 7.35
Linki Technora 90 & 140 & 190 & 280 & 340 & 420
Tkanina Porcher Classic 38 g/m2
Dominico 34 g/m2, Porcher Hard 40 g/m2, SR Scrim, SR Laminate 180 g/m2
Taśmy Pasamon – Bydgoszcz, Polska

* Prędkości podane są szacunkowo dla środkowego rozmiaru skrzydła i środka jego zakresu wagowego. Prędkości te mogą się zmieniać w granicach +/- 3 km/h w zależności od rozmiaru, masy startowej i dodatkowych czynników takich jak ciśnienie i temperatura powietrza.

** Podstawową zasadą jest taki dobór rozmiaru skrzydła, by masa startowa znajdowała się w środku zakresu wagowego. Mniejsze dociążenie skrzydła (masa startowa w dolnym zakresie) można rozważyć przy starcie nożnym, latając w spokojniejszych warunkach, gdy zależy nam na poprawie ekonomii. Większe dociążenie skrzydła (masa startowa w górnym zakresie) mogą rozważać doświadczeni piloci, którym zależy na dynamice latania, większej prędkości i latających w bardziej wymagających warunkach wietrznych. Jest częściej spotykane wśród użytkowników wózków.

*** Uwaga – skrzydło zmienia znacznie swe zachowania wraz ze wzrostem obciążenia. Największe obciążenia wymagają największych umiejętności i najwyższej koncentracji ze strony pilota.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.


Pozostałe produkty z kategorii
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ