Solo

Solo

Dudek Paragliders

Dostępność: Dostępny nie wcześniej niż za 2 tygodnie

Czas wysyłki: od 10 do 21 dni

Koszt wysyłki: od 25 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: Gwarancja Producenta

Rozmiar
Kolory paralotni

Cena: 15 010 zł

Raty Santander
Raty
iRaty
Ilość:
-+
szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Projekt i przeznaczenie

Konstrukcja i zalety wyewoluowały z cenionego skrzydła wózkowo-tandemowego – Cabrio. Solo jest konstrukcją spójną, stabilną i nośną. Wszystkie parametry dobrane są tak, by zachować odpowiednie proporcje bezpieczeństwa pasywnego, osiągów, oraz łatwość i precyzję sterowania.

Solo spełni oczekiwania pilotów latających z napędem rekreacyjnie i przelotowo (także początkujących). Zapewnia bezpieczeństwo na poziomie typowych skrzydeł kategorii B.

Start

Podczas startu Solo bardzo dobrze napełnia się i wstaje, bez tendencji do zostawania w tyle czy też wyprzedzania. Start odbywa się na krótkim odcinku, z niewielką prędkością. Użycie taśm wspomagających start zazwyczaj nie jest konieczne. Zalecamy start z całkowicie zaciągniętymi trymerami.

Lot

Solo jest stabilne i nośne. Dobrze prezentuje się w umiarkowanych prędkościach, ale gdy trzeba przyspieszyć, to sprawnie rwie do przodu. Elementy samostateczności i Shark Nose pilnują bezpieczeństwa, a właściwości lotne i lekkie sterowanie dają możliwości efektywnego wykorzystywania noszeń.

Zmienna geometria profilu regulowana za pomocą trymerów umożliwia dopasowanie profilu do aktualnego stanu lotu i precyzyjnie kontrolować prędkość lotu.

W Solo zastosowany jest podwójny system sterowania. Główne sterówki działają podobnie jak w klasycznym skrzydle i mogą być używane w pełnym zakresie trymera. Małe uchwyty TST używane są głównie w locie przyspieszonym (trymery otwarte). Taki system ułatwia pilotowi kontrolę i zwiększa skuteczność wykonywania zakrętów bez wkładania w to dużego wysiłku.

W turbulencjach skrzydło zachowuje się przewidywalnie i pewnie, oraz dobrze tłumi wychylenia boczne i przód-tył.

Lądowanie

Przy podchodzeniu do lądowania wystarcza stosunkowo niewielkie zaciągnięcie sterówek, by zdecydowanie zredukować prędkość i łagodnie wylądować.

Solo i jego „koledzy z klasy”

Nasuwa się pytanie o różnice pomiędzy Solo a podobnymi skrzydłami w tym segmencie – Universalem 1.1 czy już nie produkowanym Synthesisem 2. W największym skrócie można powiedzieć, że Solo jest skrzydłem trochę bardziej udoskonalonym jeśli chodzi o parametry lotu – ma przede wszystkim większe wydłużenie (5.4 w porównaniu do 5.1 w Universalu i Synthesisie), natomiast w obsłudze jest prostsze. Jednak „geny” odziedziczyło bardziej po Orce, a w szczególności Cabrio, co podkreśla taka sama jak w Cabrio grafika (ze zmienionym układem kolorów).

W porównaniu do Synthesisa Solo łatwiej wstaje i startuje. W locie ma mniej sztywną czaszę, dzięki czemu sterowanie jest lżejsze, a pilot lepiej czuje powietrze podczas latania w termice. Jest też bardziej ekonomiczne i ma szersze zakresy masy startowej.

Universal jest zgodnie z jego nazwą bardziej uniwersalny, natomiast Solo to przyjemne, rasowe skrzydło paramotorowe dla początkujących i średnio zaawansowanych pilotów, szukających nieskomplikowanego w obsłudze skrzydła do relaksacyjnego latania i przelotów. Solo ma krótszy trymer od Universala a obsługa taśm jest prostsza.

KONSTRUKCJA

  • Bryła skrzydła została zaprojektowana w naszym systemie CSG (Canopy Shape Guard), na który składa się kilka podsystemów gwarantujących wyjątkową spójność bryły oraz wydłużoną jej trwałość.
  • Zmienny profil samostateczny skrzydła jest oparty na naszej sztandarowej koncepcji DRA (Dudek Reflex Airfoil), odpowiednio zoptymalizowanej za pomocą specjalnego oprogramowania CFD.
  • Wloty powietrza są wykonane w technologii Shark-nose
  • Solo wykonane jest w technologii Flexi-Egde – precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienia z laminowanej tkaniny z dodatkowo wszytymi syntetycznymi rdzeniami, które w znaczący sposób poprawiają jakość startu oraz chronią przed deformacją podczas lotu z dużymi prędkościami.
  • Na końcach skrzydła zastosowaliśmy otwory czyszczące ACS (Auto Cleaning Slots).
  • Dzięki starannemu doborowi nowoczesnych tkanin i rozwiązań konstrukcyjnych zapewniliśmy skrzydłu maksymalną niezawodność, wytrzymałość i jak najdłuższą żywotność. Wszystkie użyte materiały pochodzą z numerowanych serii, a każdy etap produkcji można zweryfikować (zidentyfikować konkretnego pracownika i kontrolera).

Solo jest produkowane w technologii wykorzystującej możliwości precyzyjnego laserowego plotera tnącego. Całość produkcji odbywa się w Polsce pod ścisłą kontrolą konstruktora co zapewnia najwyższą europejską jakość wykonania.

Rozwiązania konstrukcyjne

  • SN - Shark-nose Wloty powietrza wykonane w technologii Shark-nose to rozwiązanie polegające na zastosowaniu wklęsłego kształtu w przedniej, wzmocnionej części profilu.
  • P&R - Push & Relax Technology Push&Relax technology & Paralotnie PPG oznaczone tym symbolem charakteryzują się wyjątkowo stabilnym lotem z wciśniętą belką przyspieszacza, czyli na wyższych prędkościach.
  • DRA - Dudek Reflex Airfoil Dudek Reflex Airfoil to stosowany w skrzydłach PPG w pełni samostateczny profil, opracowany na bazie naszych wieloletnich badań i doświadczeń, w którym wyeliminowaliśmy typowe wady i ograniczenia tego typu profili.
  • CSG - Canopy Shape Guard Canopy Shape Guard doskonale usztywnia skrzydło na całej jego rozpiętości, praktycznie eliminując poprzeczną pracę czaszy
  • LR - Laser Technology Laserowy ploter tnący pozwala na seryjne cięcie dużej liczby skomplikowanych w kształcie, wąskich elementów, optymalną ich orientację w stosunku do struktury tkaniny i najwyższą precyzję cięcia.
  • FET - Flexi Edge Technology Precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienia z laminowanej tkaniny z dodatkowo wszytymi syntetycznymi rdzeniami, które usztywniają i wygładzają krawędź natarcia skrzydła, co ułatwia napełnianie i start, a także usztywnia całe skrzydło w locie.
  • MR - Mini-Ribs Mini żebra są to dodatkowe krótkie żebra wszyte w krawędź spływu pomiędzy żebrami głównymi. Ich zadaniem jest zmniejszenie baloningu (wybrzuszenia, deformacji) tej ważnej części profilu aerodynamicznego. Dzięki temu zmniejsza się szkodliwy opór indukowany za krawędzią spływu, co w efekcie poprawia opływ i zwiększa prędkość skrzydła.
  • ACS - Auto Cleaning Slots Szczeliny do samoczynnego czyszczenia wnętrza skrzydła.

Funkcjonalność taśm nośnych

  • TCT - Triple Comfort Toggle System ten umożliwia używanie uchwytów sterowniczych w zależności od upodobań – w konfiguracji sztywnej, półmiękkiej, bądź miękkiej (bez konieczności zakupu dodatkowej pary uchwytów i ich wymiany). Uchwyt jest wyposażony w krętlik i Easy Keeper. Dostępna werja standard (większa) i short (mniejsza, z krótszym obwodem pętli).
  • EK - Easy Keeper System mocowania sterówek do taśm nośnych, wykorzystujący silne magnesy neodymowe. Sprawia, że sterówki pewnie trzymają się taśm, a odczepianie i mocowanie przebiega łatwo i płynnie. Stosowany w większości uchwytów (TCT, ACT, SCT)
  • TR - Trimmers System trymerów pozwala na dodatkową regulację kąta natarcia skrzydła. Stosowany głównie w skrzydłach PPG. System posiada taśmy do zaciągania trymerów, które można wymieniać w razie potrzeby. Konieczność wymiany zachodzi po długim bądź intensywnym używaniu trymerów, na skutek zniszczenia ich powierzchni przez ostre krawędzie klamer.
  • SS - Speed System System linek i bloczków doszytych do odpowiednich taśm, połączony z belką wiszącą pod uprzężą. Umożliwia płynne regulowanie kąta natarcia w czasie lotu.
  • TST - Tip Steering Toggles To nasz autorski pomysł, polegający na zastosowaniu dodatkowych mini-sterówek do sterowania stabilizatorami. Ułatwia to sterowanie skrzydłem z profilem samostatecznym w trakcie przelotów, gdy używa się speed systemu, trymery są odpuszczone, a sterowanie zwykłymi sterówkami wymaga większego wysiłku.
  • ELR - Easy Launch Riser Rozdzielona taśma A, ułatwiająca start i zakładanie klap.

 

Solo-weight-ranges.png

   

Solo – rozmiar Solo 18 Solo 21 Solo 24 Solo 27
Dopuszczenie – identyfikacja ULM tak tak tak
Liczba cel 53
Powierzchnia w rozłożeniu [m2] 18.00 21.00  24.00  27.00
Powierzchnia w rzucie [m2] 15.30 17.86 20.41  22.96
Rozpiętość w rozłożeniu [m] 9.86 10.65 11.38 12.07
Rozpiętość w rzucie [m] 7.84 8.47 9.05 9.60
Wydłużenie w rozłożeniu  5.4
Wydłużenie w rzucie  4.02
Prędkość opadania [m/s]   min = 1.2; (+/- 0.2 m/s)
Prędkość postępowa* [km/h]   min = 23, trym = 39-50; max = 61 (+/- 3 km/h)*
Długość linek z taśmami nośnymi [m] 5.91 6.39 6.83 7.24
Łączna długość linek [m] 298,82 323,67 346,81 368,53
Waga skrzydła [kg] 4.39 4.83  5.28  5.72
Całkowita masa startowa** [kg] 50-85** 60-100** 80-130**  100-160**
Maksymalna masa startowa – dla doświadczonych*** [kg] 105*** 125*** 160*** 200***
Dystans między taśmami [cm] 45 45 45 45
Linki   A-8000U: 050 / Technora: 90; 140; 190; 280; 340 / Dyneema: 350
Tkanina Porcher Sport 38 g/m2
Dominico Tex 34 g/m2
Porcher Hard Finish 40 g/m2
SR-Scrim, SR Laminate 180 g/m2

 * Prędkości podane są szacunkowo dla środkowego rozmiaru skrzydła i środka jego zakresu wagowego. Prędkości te mogą się zmieniać w granicach +/- 3 km/h w zależności od rozmiaru, masy startowej i dodatkowych czynników takich jak ciśnienie i temperatura powietrza.

 

** Podstawową zasadą jest taki dobór rozmiaru skrzydła, by masa startowa znajdowała się w środku zakresu wagowego. Mniejsze dociążenie skrzydła (masa startowa w dolnym zakresie) można rozważyć przy starcie nożnym, latając w spokojniejszych warunkach, gdy zależy nam na poprawie ekonomii. Większe dociążenie skrzydła (masa startowa w górnym zakresie) mogą rozważać doświadczeni piloci, którym zależy na dynamice latania, większej prędkości i latających w bardziej wymagających warunkach wietrznych. Jest częściej spotykane wśród użytkowników wózków.

 

*** Uwaga – skrzydło zmienia znacznie swe zachowania wraz ze wzrostem obciążenia. Największe obciążenia wymagają największych umiejętności i najwyższej koncentracji ze strony pilota.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.


Pozostałe produkty z kategorii
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ