Warp 2

Warp 2

Dudek Paragliders

Dostępność: Dostępny nie wcześniej niż za 2 tygodnie

Czas wysyłki: od 10 do 21 dni

Koszt wysyłki: od 25 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: Gwarancja Producenta

Rozmiar
Kolory paralotni

Cena: 19 070 zł

Raty Santander
Raty
iRaty
Ilość:
-+
szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Skrzydło dla doświadczonych pilotów, które pozwoli przejść na wyższy poziom latania sportowego i przelotowego.

 Warp 2 to sportowo-wyczynowe skrzydło tylko dla doświadczonych pilotów. Jest idealnym narzędziem do klasycznych zawodów i latania przelotowego PPG: solidny, zwrotny, szybki i wydajny.

Warp 2 jest w tej chwili jednym z najszybszych skrzydeł przelotowych PPG na świecie.

Pokonuj większe odległości, latając szybciej i wydajniej!

Warp 2 w porównaniu do swej poprzedniej wersji:

  • znacznie łatwiej, szybciej wznosi się do startu
  • jest bardziej ekonomiczny
  • uzyskuje wyższe prędkości przelotowe
  • jeszcze lepiej wypłaszcza lot przed przyziemieniem. 

  

KONSTRUKCJA

Znacząca poprawa podstawowych parametrów Warpa była możliwa głównie dzięki:

  • nieznacznie zmienionemu profilowi i mniejszej modyfikacji jego geometrii podczas zmiany kąta natarcia
  • zastosowaniu systemu LE3D, używanego w nowych generacjach naszych skrzydeł
  • czystemu trój-rzędowemu olinowaniu i o 17% mniejszej ilości użytych linek, co powoduje zmniejszenie szkodliwych oporów.

Dużą rolę dla stabilności bryły skrzydła odgrywa też cała struktura wzmocnień wewnętrznych, w tym zaawansowany system wsparć diagonalnych 3Y i 3Y double (podwójne, przechodzące na przestrzał przez dwie cele i żebra). Całość dopełniają starannie dobrane systemy sterowania, zintegrowany system PA (Power Attack) i oczywiście najwyższej jakości materiały użyte do produkcji.   

WŁAŚCIWOŚCI

Podczas startu skrzydło wymaga mniejszej uwagi pilota niż w poprzedniej wersji.

Skrzydło chętnie unosi się nad głowę pilota podczas rozbiegu i sprawnie zabiera go w powietrze nawet przy maksymalnej masie startowej, także na sporych wysokościach nad poziomem morza (testy były wykonywane między innymi na wysokości 1100 mnpm).

Sterowanie jest przyjemne i precyzyjne, szczególnie w górnym przedziale masy startowej. Progresja wymaganej siły zaciągania sterówek pomaga unikać zbyt dużego kąta natarcia. W dłuższych przelotach komfort sterowania zapewnia system TST, niezbędny wręcz przy maksymalnych prędkościach lotu. Jego użycie nie wpływa na właściwości samostateczne profilu skrzydła. Zwrotność nowego Warpa jest nienaganna, podobnie jak w poprzedniej wersji.

Podczas lotu bryła skrzydła jest solidna i stabilna, nie wykazuje tendencji do oscylacji bocznej. Samostateczny profil jest gwarancją bezpieczeństwa w całym zakresie prędkości, nawet przy małych kątach natarcia, zapewniając przy tym wysoką prędkość maksymalną, znacznie większą niż w Warpie 1. Większa prędkość i mniejsze zużycie paliwa pozwalają na zwiększenie zasięgu podczas przelotu.

 

 

TECHNOLOGIE

  • LE2R - Leading Edge Double Reinforcements Dodatkowe wzmocnienia usytuowane pomiędzy celami, które usztywniają krawędź natarcia i pozwalają zachować 'czystość’ profilu podczas lotu z pełną prędkością.
  • SN - Shark-nose Wloty powietrza wykonane w technologii Shark-nose to rozwiązanie polegające na zastosowaniu wklęsłego kształtu w przedniej, wzmocnionej części profilu.
  • DRA - Dudek Reflex Airfoil Dudek Reflex Airfoil to stosowany w skrzydłach PPG w pełni samostateczny profil, opracowany na bazie naszych wieloletnich badań i doświadczeń, w którym wyeliminowaliśmy typowe wady i ograniczenia tego typu profili.
  • CSG - Canopy Shape Guard Canopy Shape Guard doskonale usztywnia skrzydło na całej jego rozpiętości, praktycznie eliminując poprzeczną pracę czaszy
  • LR - Laser Technology Laserowy ploter tnący pozwala na seryjne cięcie dużej liczby skomplikowanych w kształcie, wąskich elementów, optymalną ich orientację w stosunku do struktury tkaniny i najwyższą precyzję cięcia.
  • FET - Flexi Edge Technology Precyzyjny kształt krawędzi natarcia utrzymywany jest przez wzmocnienia z laminowanej tkaniny z dodatkowo wszytymi syntetycznymi rdzeniami, które usztywniają i wygładzają krawędź natarcia skrzydła, co ułatwia napełnianie i start, a także usztywnia całe skrzydło w locie.
  • MR - Mini-Ribs Mini żebra są to dodatkowe krótkie żebra wszyte w krawędź spływu pomiędzy żebrami głównymi. Ich zadaniem jest zmniejszenie baloningu (wybrzuszenia, deformacji) tej ważnej części profilu aerodynamicznego. Dzięki temu zmniejsza się szkodliwy opór indukowany za krawędzią spływu, co w efekcie poprawia opływ i zwiększa prędkość skrzydła.
  • ACS - Auto Cleaning Slots Szczeliny do samoczynnego czyszczenia wnętrza skrzydła.

 

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA - Funkcjonalność taśm nośnych

  • TCT - Triple Comfort Toggle System ten umożliwia używanie uchwytów sterowniczych w zależności od upodobań – w konfiguracji sztywnej, półmiękkiej, bądź miękkiej (bez konieczności zakupu dodatkowej pary uchwytów i ich wymiany). Uchwyt jest wyposażony w krętlik i Easy Keeper. Dostępna werja standard (większa) i short (mniejsza, z krótszym obwodem pętli).
  • EK - Easy Keeper System mocowania sterówek do taśm nośnych, wykorzystujący silne magnesy neodymowe. Sprawia, że sterówki pewnie trzymają się taśm, a odczepianie i mocowanie przebiega łatwo i płynnie. Stosowany w większości uchwytów (TCT, ACT, SCT)
  • TR - Trimmers System trymerów pozwala na dodatkową regulację kąta natarcia skrzydła. Stosowany głównie w skrzydłach PPG. System posiada taśmy do zaciągania trymerów, które można wymieniać w razie potrzeby. Konieczność wymiany zachodzi po długim bądź intensywnym używaniu trymerów, na skutek zniszczenia ich powierzchni przez ostre krawędzie klamer.
  • SS - Speed System System linek i bloczków doszytych do odpowiednich taśm, połączony z belką wiszącą pod uprzężą. Umożliwia płynne regulowanie kąta natarcia w czasie lotu.
  • ELR - Easy Launch Riser Rozdzielona taśma A, ułatwiająca start i zakładanie klap.
  • TEA - Torque Effect Adjuster Rozwiązanie pozwalające na eliminację efektu znoszenia paralotni w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu śmigła. TEA można regulować, dopasowując do stopnia tego zjawiska w konkretnym przypadku. Proste w użyciu, pewne w działaniu i łatwe do wyłączenia.
    Dudek stosuje też TEA automatyczny: Działa on samoczynnie po założeniu linki na odpowiednią stronę w zależności od kierunku występowania momentu skręcającego w napędzie.
  • PA- Power Attack System PA (zwany też systemem Paapa Kolara) łączy działanie speed systemu i trymerów. Jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla zawodników świadomych jego działania i trudności z nim związanych.
    Ogólna zasada działania: wciśnięcie speeda odpuszcza trymery (odpuszczenie speeda zaciąga trymery).
  • TST - Tip Steering Toggles To nasz autorski pomysł, polegający na zastosowaniu dodatkowych mini-sterówek do sterowania stabilizatorami. Ułatwia to sterowanie skrzydłem z profilem samostatecznym w trakcie przelotów, gdy używa się speed systemu, trymery są odpuszczone, a sterowanie zwykłymi sterówkami wymaga większego wysiłku.
  • 2D - Steering System System 2D jest zbliżony do klasycznego – pilot ma do dyspozycji wyłącznie dwie sterówki. Jeśli chodzi jednak o użytkowanie, różni się od niego dość istotnie. Dzięki rozdzieleniu głównego sterowania (jedna z dwóch linek nie przechodzi przez bloczek), doświadczony pilot może dostosować progresję zaciągania krawędzi spływu do własnych preferencji.

  

alt

 

WARP – Rozmiary 15 16 17 18 20 22 24
Dopuszczenie – identyfikacja ULM oczekuje oczekuje oczekuje oczekuje oczekuje oczekuje tak
Liczba cel 62
Powierzchnia w rozłożeniu [m2] 15.00 16.00 17.00 18,00 20,00 22,00 24,00
Powierzchnia w rzucie [m2] 12.76 13.61 14.46 15.31 17.01 18.71 20.41
Rozpiętość w rozłożeniu [m]  9.43 9.74 10.04 10.33 10.89 11.42 11.93
Rozpiętość w rzucie [m]  7.58 7.83 8.07 8.30 8.75 9.18 9.59
Wydłużenie w rozłożeniu 6.00
Wydłużenie w rzucie 4.50
Prędkość postępowa* [km/h] min = 31 ; trim = 48-65 ; max = 80 (+/- 3 km/h)*
Długość linek z taśmami [m]  5.50 5.68 5.86 6.03 6.35 6.66 6.96
Łączna długość linek [m]  204.3 211.22 212.87 219.38 231.88 243.77 255.14
Całkowita masa startowa** [kg]  75-100** 80-105** 85-110** 90-115** 100-125** 110-135** 120-145**
Maksymalna masa startowa – zawody*** [kg] 120*** 125*** 130*** 135*** 145*** 155***  165***
Waga skrzydła [kg]  3.95 4.18 4.34 4.50 4.80  5.10 5.44
Dystans między taśmami [cm] 45 45 45 45 45 45 45
Linki A-8000U: 050; 070; 090; 130; 190 / Technora: 190; 280 / Dyneema: 350
Tkanina Porcher Sport 38 g/m2, Dominico tex 34 g/m2, Porcher Sport Hard 40 g/m2, SR Scrim, SR Laminate 180 g/m2

 

*Prędkości podane są szacunkowo dla środkowego rozmiaru skrzydła i środka jego zakresu wagowego. Prędkości te mogą się zmieniać w granicach +/- 5 km/h w zależności od rozmiaru, masy startowej i dodatkowych czynników takich jak ciśnienie i temperatura powietrza.

** Podstawową zasadą jest taki dobór rozmiaru skrzydła, by masa startowa znajdowała się w środku zakresu wagowego. Mniejsze dociążenie skrzydła (masa startowa w dolnym zakresie) można rozważyć przy starcie nożnym, latając w spokojniejszych warunkach, gdy zależy nam na poprawie ekonomii. Większe dociążenie skrzydła (masa startowa w górnym zakresie) mogą rozważać doświadczeni piloci, którym zależy na dynamice latania, większej prędkości i latających w bardziej wymagających warunkach wietrznych. Jest częściej spotykane wśród użytkowników wózków.

*** Uwaga – skrzydło zmienia znacznie swe zachowania wraz ze wzrostem obciążenia. Największe obciążenia wymagają największych umiejętności i najwyższej koncentracji ze strony pilota.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.


Pozostałe produkty z kategorii
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ